fredag 19. oktober 2018


Utplassering hos Design D

Dag 5

Da var siste dagen kommet, nesten litt trist egentlig.
Startet dagen med å demontere en teak stol hvor stoffet og skum madrassen var gått helt i oppløsning. Skumplasten var som en blanding av sand og honning, seigt men pulver.
Dro ut alle stifter og rensket den for alt som ikke var tre. Skar til hemp og stiftet på over fjørerne, så skar jeg til en skumplastbit og limte på. så en runde vatt for ekstra komfor.
Da var den klar for stoff som skulle stiftes på.

Etter dette ble jeg med på en ferdigstilling av en kalesje som jeg hadde tegnet til kryss på fra før. Stemplet ut hull i disse kryssene, så settes en forsterkning inn (ekstra lag som syes på, som brukes til feste rundt på båten.) La så inn knapper som er en under og overdel av ringer som bankes sammen over hullene slik at den kan hektes på uten å slite i stoffet

Så fikk jeg i oppdrag å lage så mange forsterkninger som jeg fikk til føre vi var ferdig for uken, fant kast biter av stoffet i flere farger som jeg stemplet ut 4-500 slike forsterkninger av. Brukte et hjemmelaget stempel og hammer for å stampe dem ut.

Det har vært utrolig lærerikt, spennende og ekstremt mye mer enn jeg selv trodde.
Salmaker, møbeltapetserer, møbelsnekre. Så mye forskjellig som bruker hverandres kunnskap hele tiden. Riktig mangfold fra en haug kjempegode og dyktige mennesker
Lærte masse om skumplast, mye forskjellig om sying. en del om stoff, oppretting, de store forskjellene fra gammelt og nytt materiale.
Vært masse verktøy jeg knapt hadde sett, men fikk brukt hver eneste dag.

Storkoste meg virkelig uansett hvor mye jeg slet ut huden, det å bli satt i brukt på lik linje som andre enda man er grønnere enn gresset er utrolig unikt. Kan ikke si annet en takk for en god opplevelse.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar